Сторителинг, копирайтинг, инстаграминг.
Доброто старо писане си има нови имена. Чуваме ги все по-често. Появяват се в обявите за работа. Прескачат се в офертите за обучения. Използват се час по час във фейсбук. Гледаме ги в сайтовете на корпорациите. Надничат всеки ден от телевизора.
Зад всички тях стои то – писането. Нищо не става без писане.
Искаш реклама? Трябва да я напишеш.
Искаш заглавие? И за него ти трябва текст.
Искаш лайкове? Създай история.
Дори видеото първо се нуждае от текст.
Спорихме оня ден с приятел. Твърдеше, че в скоро време никой няма да пише. Даже и с клавиатура. Ще се диктува на различни устройства и те ще възпроизвеждат казаното.
Да де, но на какво ще го възпроизвеждат?
На текст.
Писането не си отива. То се завръща.
Сайтове борят неграмотността. Други пък се подиграват с нея. Вървят кампании за спасяване на пълния член и кирилицата. Училища по цял свят се отказват от таблетите и връщат килийните методи. Международни компании махат презентациите и ги заменят с бизнес разкази. Други се надпреварват да организират конкурси за най-добро стори. Или есе! 🙂 Фейсбук прелива от смешки по адрес на лошата писмена комуникация и нейните беди.
И като казахме фейсбук… Там също основно пишем.
Писането не просто се завръща. То е модерно.